Panini reforça la línia editorial amb llibres propis

La filial de Torroella de Montgrí va posar a la venda 155 milions de sobres de cromos durant el 2011
La filial de Panini a l’Estat espanyol, amb seu a Torroella de Montgrí (Baix Empordà), reforçarà enguany la línia editorial amb llibres propis i treurà al mercat 17.000 exemplars d'una primera novel·la. De fet, en els darrers anys, l’empresa ha potenciat aquesta àrea amb revistes infantils i juvenils, còmics de superherois i també novel·les, totes elles basades en adquisicions de llicències. Així doncs, la línia de publicacions ha passat a ser un dels pilars de la seva estratègia de negoci a l’Estat i Portugal.

Ara, però, l’empresa vol fer un pas més i apostar fort pels llibres propis. La primera novel·la “cuinada íntegrament a la casa” veurà la llum aquest proper Sant Jordi, indica el director general de l’empresa, Lluís Torrent. L’obra, tiutlada Titanic. Renéixer, és de Sandra Lamo i l’empresa n’editarà 17.000 exemplars -5.000 en català i la resta en castellà-.

Dins l'àrea de publicacions, Panini també incrementarà l'apartat de llibres infantils amb llicència. Entre d'altres, aquesta primavera editarà una col·lecció dedicada a National Geographic. D'altra banda, pel que fa a revistes infantils i juvenils, Panini edita 183 capçaleres. 


No obstant això, l’estratègia de reforçar l'àrea de publicacions no va en detriment del seu producte estrella: les col·leccions de cromos i les enganxines. Només durant l'any passat, la filial de Torroella de Montgrí va posar-ne a la venda 155 milions de sobres arreu de la Península i, en els dos primers mesos d’enguany, ja en porta 40 milions més. 



Els cromos no passen de moda


L'any passat, l'empresa de Torroella de Montgrí va treure al mercat 61 noves col·leccions de cromos. De fet, Panini no nota la crisi econòmica. Segons explica el seu director general això es deu, en gran part, a què les enganxines no passen de moda i que, el seu, és un “producte molt barat”.

Però l'estratègia d'aquest èxit també passa pel fet que, constantment, Panini està al dia de les llicències per poder llançar al mercat les col·leccions més actuals. De manera permanent, l'empresa sol fer-ne seguiment d'unes 450, per poder treure la col·lecció al carrer tan bon punt els personatges i sèries de TV tinguin èxit o les competicions de futbol estiguin a punt de començar. 



165.000 punts de venda



La filial de Panini a les comarques gironines compta amb una plantilla de 91 persones i l'any passat va facturar uns 160 milions d'euros. A més de la seu a Torroella de Montgrí, l'empresa també té un magatzem de 10.000 metres quadrats al polígon de Celrà (Gironès), que usa com a plataforma logística.



I és que un dels pilars de Panini és, sobretot, la distribució. Actualment els seus articles es distribueixen a 150.000 punts repartits arreu de l’Estat espanyol i a 15.000 més de Portugal. A més, l'empresa compta amb 5.000 dels anomenats Panini points, unes zones exclusives d'un quiosc, llibreria o gran superfície només amb els seus productes.

Els cromos, àlbums i enganxines que es distribueixen des de Torroella de Montgrí s'imprimeixen a la seu central de Mòdena (Itàlia) o bé al Brasil, on hi ha una altra planta. Tot i això, però, els àlbums de la lliga de futbol s'editen a Barcelona, on Panini va adquirir l'antiga Colecciones Este.

Comentaris

envia el comentari

Qui són els delinqüents?
Mas encapçalarà la llista única al 26J si li deixen triar els rivals interns que li faran el llit
El primer dispositiu que rejoveneix la zona íntima